Bröllop

 
Idag tänkte jag visa 2 bröllopskort jag gjorde för några veckor sedan.
 
 
Kortbasen av vit cs, mönsterpapper från Prima/Fairy Belle Collection. Jag har använt Betty Higgins pl dies för att skära ut dom olika rektanglarna. Kanterna är chalkade med Distress Ink-brushed corduroy.
 
 
Texten är en stämpel från IndigoBlue som jag har embossat i silver.
 
 
Blommorna har jag gjort själv av kaffefilter, haft turkosa pärlor i dom största.
 
 
Insidan av kortet med mönsterpapper från Prima/ Fairy Belle Collection.
 
 
Nästa kort är lite enklare i stilen. Grattis die från Rox Stamps, den vita snirkliga bakgrunden är en Spelbinders die-Filigree Delight. Brudparet är en stämpel från Vilda som jag har embossat i silver.
 
 
Insidan, textrutan är en die från Sizzex.
 
 


Kommentarer
Tuula Svanström

Oh, vilka fina kort du gjort. Det översta är min favorit :)

Svar: Tack Tuula!
Ingela

2014-06-16 @ 18:09:25
Anonym

Underbart fina! Särskilt det som Jos & Andy fick!❤️❤️❤️

2014-06-18 @ 00:15:20
Cath.

Hej! Vilka underbara kort! du har gjort!
Jag såg att du ställt en fråga i Kortskissens blogg, svarar här också så att du verkligen ser svaret. Det är från Doodlebug design, det där färgglada härliga papperet. Jag köpte mitt på Kristinas scrapbooking.
Roligt att hitta din blogg. Välkommen tillbaka till Kortskissen för mer inspiration! :)

2014-08-25 @ 20:43:57
URL: http://cathspyssligaliv.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0