Pysselhelg med syster

Jag har haft en underbar helg min syster bodde här fredag till söndag och vi ägnade stor del av helgen åt att pyssla. Så kul när man kan pyssla tillsammans med någon som också tycker att det är skoj. Vi ägnade ganska mycket tid åt att träna färgläggning av stämpelmotiv. Både med akvareller och tusch (promakerpennor) jag tycker att båda sätten att måla på är roliga. Men jag kommer behöva träna mycket för att kunna få motiven som jag vill mycket teknik att lära sig. Vi tränade också på att göra blommor som vi lärade oss på kursen vi gick förut. Sen hann vi även med att börja med lite julkort. Visar mina 2 första julkort här.
 
 
Ett ganska "enkelt" kort i lite gammal stil. God Jul embossat i guld.
 
 
Insidan En varm julhälsning i ett kyligt vinterland embossat i guld.
 
 
Kort i vintagestil,smala spetsband som jag satt lager på lager. God Jul i brun foam, retroblommor med liquid pearls som pistill.
 
 
Insidan God Jul embosatt i kopparfärg, små bruna foam stjärnor och en smal spets längst ner.
 
 
 
 


Kommentarer
Tina

Jätte fina vad duktig du är Ingela ❤️

Svar: Tack snälla <3
Ingela

2013-10-09 @ 12:55:35
Tuula Svanström

Så vackert med mycket spets. Där gav du mig en bra ide. Jätte söt Julkort :)

Även enkelt kan bli fint som här med 3 delad bakgrund. Du avancerar med raska steg :)

Svar: Tack för beröm, jag gillar verkligen att använda spetsar blir så fint.
Ingela

2013-10-09 @ 13:37:07
URL: http://trollmamman-butterfly.blogspot.se/
Hanne Sjögren

Så fina,man får nästan lust att fira jul:)

Svar: Tack jag längtar faktiskt till advent tycker att det är så skoj med jul och alla förberedelser innan.
Ingela

2013-10-09 @ 14:29:55
Marita vaxhed

så fina kort-vad duktig du är-gillar speciellt det i vintagestil:)

Svar: Tack snälla så roligt att höra jag är ju nybörjare på detta med kort.
Ingela

2013-10-09 @ 14:43:42
Lena

Härligt Ingela!

Svar: Tack jag tycker att detta är en härlig hobby-balsam för själen!
Ingela

2013-10-09 @ 20:59:33
URL: http://www.itidorum.se
Anonym

Ja den helgen var verkligen underbar! Förra veckan när vi var på "maskningskurs" och sedan pysslade hemma hos dig onsdagen, innan jag till slut återvände till jobbet på torsdag morgon, var också helt AWESOME!!!!
Man får bara mer och mer blodad tand....
SÅ avkopplande och KREATIVT!!!! :D <3

Svar: Ja och det är så skoj att få dela detta intresse med dig kära syster!
Ingela

2013-10-21 @ 11:02:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0