Blomkurs

Igår kväll var det dags att gå på ytterligare en kurs hos Annelie & Mians scrapbooking i Västerås. På denna kurs fick vi lära oss hur man kan göra pappersblommor som man sen kan använda att dekorera kort, paket, askar och dylikt. Det är också ett utmärkt sätt att få användning av alla små spillpappersbitar. Vi fick lära oss att göra 8 olika sorters blommor så det var en intensiv men väldigt lärorik kväll. Sen när man har övat sig ett tag så kan man göra mindre modeller av alla blommorna. Vi fick göra en liten större modell för att det skulle vara lite lättare att lära sig tekniken och tur var det för det var tillräckligt pilligt. Visar bilder på mina blommor som jag gjorde under kurskvällen.
 
 
Liten ros gjord i cardstock, vitt gesso längst ut på topparna och en pärla i mitten. En av mina 3 favoriter.
 
 
Pense gjord i cardstock, glitterlim på bladen och en halvpärla i mitten.
 
 
Pion svårt att få en bra bild av denna blomma. Tillverkad i mullberrypapper, glansig akrylfärg längst ut kanterna och några pistiller i mitten.
 
 
Blomma gjord i crepepapper, chalkad på kanterna och pärlor i mitten. En av mina 3 favoriter.
 
 
Dragspelblomma tillverkad i cardstock av en pappersremsa som är utstansad med en kantpunch och sedan vikt, en liten pärla i mitten.
 
 
Ros tillverkad i mullberrypapper,kanter målade med vit akrylfärg. En av mina 3 favoriter.
 
 
 
Dragspelsblomma i cardstock, vikt av 2 smala pappersremsor.
 
 
Julblomma i cardstock, vikt av 8 st 5x5 cm stora pappersbitar.
 
 
Avslutar med en bild på kvällens alla 8 blommor. Nu är det bara att öva och öva. Sen kan man göra andra storlekar och färger det är bara fantasin som sätter gränser.
 
 


Kommentarer
Tuula

Helt underbara. Synd att man inte kan skriva under var och en bild. Jag gillar starkt den blåa blomman och den rosa bredvid men alla är fina. Ser lite svåra ut. Så duktig du är efter en kvälls kurs bara. :) Jag är imponerad :)

Svar: Tack snälla Tuula <3
Ingela

2013-09-19 @ 19:15:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0