Mitt första dopkort

Jag klurade länge hur jag skulle göra detta kort. Mallen som jag använde som "grund" till kortet fick jag tips om i en fbgrupp. Här är länken till mallen om du vill prova att göra ett dopkort: http://come2thescrappoint.blogspot.se/2008/03/2-cards.html. Tyvärr lyckades jag inte göra länken klickbar men den går ju att kopiera. 
Så här blev mitt dopkort:
 
 
Kortbasen är cremefärgad cs som jag har klippt ut från mallen jag skrev ut. Översidan på kortet har jag täckt med en ljuvlig bred spets. Små vita halvpärlor fick bilda ett litet pärlhalsband. Stämpelmotivet är från bildmålarna som jag har målat med akvarellpennor och Distress Markers. Malva har jag skrivit med en vit gelpenna från Sakura. På kanten runt stämpelmotivet sitter små ljuslila halvpärlor. Dom rosa rosorna har jag gjort själv.
 
 
Insidan av kortet, där har jag använt mönsterpapper från Reprint.Den smala fjärilsbården är washitejp. Stora fjärilen är utstansad från en Marianne Design die och dekorerad med liquid pearls-white opal. Puss & kram har jag stämplat med en Distress Ink dyna- seedless preserves.
 
 
 
 


Kommentarer
Tuula Svanström

Vilket konstverk du har gjort :) Riktigt gulligt och så bra målad.
Var har du fått kortmallen? Kan man få en sådan mall ?

Svar: Tack,du har länken till mallen i texten överst i inlägget.
Ingela

2013-12-01 @ 10:19:23
URL: http://trollmamman-butterfly.blogspot.com
Tina

Åh så fint Kram ❤️

Svar: Tack Tina <3
Ingela

2013-12-01 @ 10:46:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0