Hjärtligt

Detta kort är mitt tävlingsbidrag till Scrappa Loss februaritävling om du klickar på länken så kommer du till tävlingen. Temat är att skapa något hjärtligt, alstret ska vara övervägande rött eller rosa.
Jag valde att göra ett kort i rött och vitt, här är kortet:
 
 
Jag har använt en vit kortbas, röd cardstock som jag sedan har monterat ett "riktigt" ekgpapper på. Ekgkurvan har jag gjort med Stickles-Xmas Red. Texten har jag stansat ut på en röd dymoremsa och sen 2 röda hjärtan i blankt papper som dekoration.
 
 
Här är insidan på kortet, röd cardstock, ekgpapper och ett enkelt rött hjärta.
 
 
 


Kommentarer
Cornelia

Vilket helskönt kort med härligt twist på temat!

Tack för att du deltar i Scrappa Loss-utmaningen!

Svar: Tack Cornelia, jag försöker träna på att utmana mig själv varje gång jag gör ett kort och tänka lite utanför "boxen" så att man inte fastnar i ett slags tänk och stil.
Ingela

2014-02-23 @ 13:56:34
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Caroline

Jätteläckert! Originell idé, och passar mottagaren :-)
Måste väl också räknas som clean and simple? Jag gillar det.

Svar: Tack jag är ju ingen expert men jag tycker att det passar in bra som clean and simple.
Ingela

2014-02-27 @ 12:39:52
URL: http://carolineskreativasida.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0