Några enkla valentinkort

 
Senaste tiden har jag tittat på och inspirerats en hel del av kort som är "clean and simple" stil. Tyckte att det passade perfekt att prova att göra några sådana kort till alla hjärtans dag:
 
 
Kortet till mannen i mitt liv! Mönsterpapper från Basicgrey som jag har rivit kanterna på och chalkat med Distress Ink- Black Soot. Diecuts, foambokstäver och blingpärlor.
 
 
Insidan av kortet
 
 
Här har jag använt en kortbas från Papermania i kraftpapper, gillar verkligen dessa kortbaser! Hjärtat är en utstansad spillbit som jag har satt en gammal tysk handstilstext under. Fyndade en bok på loppis från början av 1900 talet med olika tyska handstilar, perfekt att använda till kort. Fågeln är utstansad med en die från Memory Box. Röda glitterbokstäver från Panduro och röda hjärtan från pyhobby.
 
 
Kortbas från Papermania, tysk text, die Memory Box, glitterbokstäver från Panduro. Rosorna är stämplade i svart och sen har jag färglagt med Stickles Xmas red och green.
 
 
Kortbas Papermania, spillbit med tysk text och"tårtpapper" utstansat i bakplåtspapper. Kramskylten gjord på en spillbit med bokstavsstickers från Glitz och hjärtan från pyhobby.
 
 
Insidan mönsterpapper från Prima.
 
 
Kortbas Papermania som jag har stansat ur ett hjärta och sedan satt mönsterpapper bakom. Vimplarna är tillverkade av spillbitar och sedan dekorerade med glitterbokstäver. Sedan har jag fäst vimplarna på ett rosa/vitt tunt snöre. Stämplade blommor färglagda med Stickles Cotton Candy, Purple och Magenta.
 
 
Insidan av kortet.
 
 


Kommentarer
Tuula Svanström

Många fina kort du gjort. Enklare kan vara snyggare många gånger. Stilrent brukar jag säga . :)

Svar: Tack Tuula <3
Ingela

2014-02-19 @ 16:18:05
URL: http://trollmamman-butterfly.blogspot.com
Caroline

Det här var helt klart min smak. Mycket fina kort! Det är så att jag blir inspirerad att börja ;-)
Jag gillar verkligen att insidan har de där detaljerna (precis som dina andra kort), det gör väldigt mycket.

Vad gäller KRAM-kortet så är det väldigt fint, men, sorry Mats, jag tycker nog det hade varit ännu finare utan texten....

Svar: Tack kul att du blir inspirerad är så roligt att hålla på med dessa kort. En del väljer att inte dekorera insidan, men för mig känns det viktigt att det finns något på där också. Jag tycker att det känns tomt annars. Ja då är vi 2 som tycker likadant om kramkortet jag ångrar texten.
Ingela

2014-02-19 @ 16:25:36
URL: http://carolineskreativasida.blogspot.com
Tina

Va fina kort du gör ❤️

Svar: Tack Tina <3
Ingela

2014-02-19 @ 19:30:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0