Julkort

 
 
Julkort i vintagestil. God Jul stansat i foam med die från Rox Stamps. Vita snöflingor i plast dekorerade med Stickles-Tea Dye och små blingstenar. Ostduk under vintagebild och God Jul text.
 
 
Insidan på kortet.
 
 
Nästa kort ville jag göra så enkelt som möjligt med få dekorationer och färger. Granen är stansad med en Spelbinders die som jag sedan har haft rött glitter på. Den engelska jultexten är gjord med metallicpapper i en embossingfolder från Spelbinders.
 
 
Insidan på kortet vit stansad bakgrund med embossad röd God Jul stämpel från inkido.
 
 
 


Kommentarer
Tuula Svanström

Jättefina en enkel och en med mer dekorationer. Har du sizsazkat i kanten på några stora kronblad ?

Svar: Tack :) Nej mönsterpappret ser ut så, det är rött glitter på vissa av kronbladen. Sen har jag klippt ut en mindre blomma ur mönsterpappret satt ovanpå den understa och överst har jag satt en liten "blingblomma".
Ingela

2013-11-27 @ 16:48:31
URL: http://trollmamman-butterfly.blogspot.com
Tuula Svanström

Snyggt och fiffigt gjort :)

Svar: Tack :)
Ingela

2013-11-27 @ 17:39:17
URL: http://trollmamman-butterfly.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0