Årets första julkort

 
Har haft tanken ända sedan jag skickade 2013 års julkort att jag ska börja med dom betydligt tidigare i år. Så att jag hinner få ihop fler detta år korten räckte inte till alla jag egentligen hade velat skicka till.
Men att börja redan i januari vet jag inte om jag hade haft disciplin till om det inte vore för den mycket trevliga fbgruppen jag är med i 48-timmars scraputmaningar. Där kommer det vara minst 16 olika julkortsutmaningar i år och jag ska försöka vara med i så många som möjligt. Både lärorikt, roligt och ett bra sätt att få lite fart på julkorttillverkningen.
Här är första julutmaningen vi har haft i gruppen i år:
 
 
Det var Veronica Nilsson som höll i utmaningen och man skulle göra ett julkort och utgå från sin egen tolkning av denna skiss. Jag har aldrig tidigare gjort ett kort där jag har tolkat en skiss så det var spännande. Vet fortfarande inte riktigt hur man ska tänka vad man kan ta bort eller lägga till när man tolkar en skiss. Men förhoppningsvis lär jag mig.
 
 
Här är mitt bidrag och tolkning av skissen.
 
 
 
Dom röda rosorna är egentillverkade i rött papper och sen har jag haft lite guldfärgat glitterlim på.
 
 
Insidan av kortet med skrivruta.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Onkis/Veronica

Gillar ditt fina julkort jättemycket, tycker du är duktig
på att scrappa för att inte ha hållit på så länge.
Tack för att du va med på utmaningen.
Kram!!

Svar: Tack själv Veronica för en mycket trevlig utmaning!
Ingela

2014-02-09 @ 15:15:13
URL: http://www.onkis.webblogg.se
Caroline

Ja, det är ju bra att vara ute i god tid, hur känns det? ;-)
Jättefint kort! Jag som inte kan något om scrapbooking tycker att du gjort en bra tolkning av skissen och ett otroligt tålamod med de fina pappersrosorna!

Svar: Haha Caroline ja vara ute i god tid känns VÄLDIGT ovant när det gäller mig. Men vem vet jag kanske skaffar mig en ny vana? Rosorna är pilliga men roliga att göra.
Ingela

2014-02-09 @ 15:20:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0